• وبلاگ : دسته كليد
  • يادداشت : كي خدا رو آفريد !
  • نظرات : 2 خصوصي ، 22 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + صادق 

    سلام

    من حدالامکان قران مي خونم دنبال اينم که آيا غير از وعده هايي که خدا درباره ي بهشت و جهنم داده که ظاهرا" نمونه هايي با مقياس کمتر در دنيا هست آيا وصال واقعي با خدا اتفاق مي افته ؟ لطفا اگه قران در مورد اين مساله آيه اي داره معرفي کنيد. ممنون

    + adam 
    به غير از خدا واجب الوجود ديگه اي هم هست؟
    من سوال دارم کجا بپرسم؟
    اين پرسش و پاسخ هارو خودتون نوشتين؟ يا اين که به سوالات ديگران پاسخ مي ديد ؟
    پاسخ

    واجب الوجود، يکتاست و تعدد در مفهوم واجب معنايي ندارد. مراکز بسياري براي پاسخگويي آنلاين وجود دارند که ميتوانيد استفاده بفرماييد. موفق باشيد.
    + اميرحسين 
    سلام ممنون ازوبلاگ خوبتون فقط ازشهداهم يه چيزايي بزارين....
    درباره تاريخ روابط ايران وغرب واينکه چه بلايايي سرپيشينيان مااوردن...
    درباره ي دين وزندگاني وجوانمردي هاي کوروش کبيرو....ياعلي موفق باشيد
    ميشه بگيد که چرا سوال 14 باز نميشه؟؟؟
    پاسخ

    با تشکر از تذکرتان. لينک اصلاح شد.
    + ramin 
    بسم الله الرحمن الرحيم
    سلام
    شما آقاي نويسنده
    به نظرم حرفات قانع کننده نيست
    اصلا اصولي نيست
    و اين به علم شما بر ميگرده
    علم شما انشعاب ناقصي دارد
    يه توصيه از من برات
    شايد خيلي موفق شي
    به هرچي که تو حوضه بهت ميگن يا تو کتاب هاي ديني مي خوني اکتفا نکن
    همشون ناقصه ناقص
    خدا بالاتر از حرفاي اوناست
    خدا بالاتر از هرف هايي هست که تو متن آوردي
    اين رو مردم عادي نميفهمن
    بر پي علم واقعي بگرد
    که تموم علم ها از اون انشعاب ميگيره
    ان کل نفس اما عليا حافظ
    وصدق الله الرحمن الرحيم

    پاسخ

    عليک سلام. ممنون از زحمت تايپ. فقط جسارتا "حرف" درسته نه "هرف". متن صحيح آيه هم به اين شکله: ان کل نفس لما عليها حافظ. موفق باشيد
    + عرفان شاه ويسي.دبرکل جنبش مدثر 
    با سلام
    وبلاگ جالبي داريد
    خيلي پر محتواست
    من که خوشم اومد
    شايد منو بشناسي(اگه سخنراني مذهبي نگاه ميکني)
    ميخواستم مديريت يکي از مجموعه سايت هاي مدثر رو بهت بدم.
    باهام تماس بگير:09381176687
    پاسخ

    عليکم السلام. از لطف جنابعالي سپاسگزارم ليکن گرفتارتر از آنم که بتوانم در چنين اموري مفيد واقع شوم. موفق باشيد
    + عليرضا 
    بهتره بيشتر درمورد بيگ بنگ تحقيق کني...
    خيلي محدود بود...
    با تشکر
    پاسخ

    حق با شماست اين مطلب نياز به تحقيق بيشتري داره ولي سياست اين وبلاگ "گفتمان مختصر و مفيد"هست. كساني كه نياز به پاسخهاي مفصل تر دارند به سايتهاي تخصصي تر مراجعه ميفرمايند. موفق باشيد
    + مرتضي 

    جواب به امين

    من زياد با حرفاي آقاي احتشامي موافق نيستم. اما آقاي امين اينکه ميگيد ميشه ماده رو به انرژي و انرژي رو به ماده تبديل کرد يک حرف کاملا کودکانه و از روي بي سواديه.

    هيچ کجاي دنيا چنين اتفاقي نيافتاده که بدون سوختو ساز ماده به انرژي تبديل بشه.

    آقاي احتشامي از ويلاگتون ممنونم

    + امير 


    با سلام

    چرا نشستن پاي سفره براتئن شکنجه محسوب مي شه؟

    پاسخ

    عليک سلام. ببخشيد؟
    به نام خدا
    سلام
    چقدر قشنگ وساده و روان اين برهان رو نوشتيد.
    آفرين
    خداقوت
    پيروز و پرشور باشيد.
    + رضا 
    سلام دوست عزيز .ممنون ميشم جوابم رو بديد!
    حرفاي شما تا حدودي ادم راضي ميکنه ولي جواب کاملي نيست.
    خيلي از فيلسوف ها به اين قضيه فکر کردن ولي اخرش به خودکشي شون ختم شده.
    من به خدا اعتقاد دارم . ولي بايد منطق رو هم در نظر گرف.
    حالا اين سوالاته که ذهن منو درگير کرده.
    خالق انسان کيه ؟ خدا
    حالا خالق خدا کيه ؟ نه خدا خالق نداره . وجود خدا ذاتي هست .
    حالا ميشه اين نسبت رو هم به بشر نسبت داد.
    يعني امکانش هست که بشر هم وجودش ذاتي باشه.


    پاسخ

    با سلام. پاسخ اين سوال و ساير سوالات ازين دست در كتب اصول عقايد از جمله آموزش عقايد موجود است و مراجعه به آنها بسيار راحت و در دسترس ميباشد. موفق باشيد.
    + reza s 
    حالا گيريم يه خدايي بوده تلنگر اولو زده بعدش هم افتاده مرده .
    حالا تکليف ما چي ميشه؟
    پاسخ

    تکليف شما اينه که بدنبال خدايي بگرديد که اهل تلنگر زدن و مردن نباشه ...
    با سلام خيلي زحمت كشيده ايد ولي پايه استدلال شما برهان امكان و اينكه ممكن علت مي خواد و واجب نمي خواد هستش در حالي كه در فلسفه جديد اثبات شده كه ممكن و واجب اصلا نداريم و اين ها مفاهيمي است كه فلاسفه ساختند. آنچه در هستي هستش وجود و مظاهر اونه. اگر مي گفتيد مظهر نياز به علت و ظاهر كننده داره ولي وجود نياز نداره استدلالتون خوب بود ولي واجب الوجود خدايي است كه فلاسفه با مفهوم و ذهن گرايي ساختنش و اصلا در خارج ما همچنين چيزي نداريم. وجود داريم و لي واجب الوجود نداريم. خداداريم كه همون متن وجود و هستي است€ ولي واجب الوجود يك مفهوم ذهني ساخت فلاسفه است. اگه مي گفتيد وجود يعني هستي و هستي محض نياز به هستي بخش نداره چون خودش هستي داره و آن مظهر و مخلوق است كه ظاهر كننده و خالق مي خواد درست تر بود. خدا نگهدار.
    پاسخ

    عليك سلام. با تشكر از پيامتان لازم است به عرض برسانم اين وبلاگ مناسب فهم مخاطب عام نوشته ميشود. مطالبي كه فرموديد گرچه برخلاف آموزه هاي ماست لكن برفرض صحت، خارج از حوصله مخاطب و اهداف دسته كليد است. موفق باشيد.
    با سلام خيلي ساده زيبا و روان نوشته ايد با اجازه شما اسم وبلاگتان را در ليست دوستانم مي گذارم چون مطمئن هستم ميتوانم از مطالبتون براي راهنمايي دخترانم كه سوالات بيشماري در اين زمينه دازند استفاده كنم.

    زباني كه در حوزه و كلا در كلام شيعه استفاده مي شود همچنان ارسطويي است، اگرچه مطالبي كه بعد نوشتيد تا حدودي زيبا و گيرا بود اما نياز به تغيير زبان در تحليلات كلامي شيعه كه تا حدودي متأثر از جنبش اعتزالي سده هاي آغازين اسلام بود، بر تمام جوانب فكري شيعه سايه افكنده.

    بياييد سرآغاز نويني در تفكّر باشيم

    موفق باشيد

       1   2      >