http://mehrabane.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم
سلامی دوباره خدمت همه دوستان عزیز. سوال یازدهم :

چرا بعد از آزاد سازی خرمشهر قطعنامه رو قبول نکردیم تا جنگ زودتر تموم بشه ؟

1- چنین قطعنامه ای دراون زمان وجود نداشت بلکه 5 سال بعد از فتح خرمشهر ودر تابستون 66 به تصویب رسید. تنها پیشنهادی که سازمان ملل اون موقع داد آتش بس بود بدون اینکه شرایط ایران مبنی بر اعلام متجاوز و محکومیت اون و پرداخت غرامت به ایران رو درش لحاظ کنه. این سازمان حتی هیچ تضمینی نمیداد که عراق دوباره به ایران حمله نکنه !

2- بعد از فتح خرمشهر هنوز مقدار زیادی از خاک وطن مثل شلمچه، طلائیه، فکه، قصر شیرین، سومار، مهران و ... در اشغال دشمن بود و اگه درین شرایط آتش بس رو میپذیرفتیم، در گیر و دار تشریفات اداری سازمان ملل و رفت و اومدها و گفتگوها و نشستها، نه میتونستیم سرزمینهامون رو پس بگیریم و نه خسارتهای ناشی ازجنگ رو (همونطورکه بعدا هم نتونستیم).

3- اکثر نیروهای حاضر در جبهه، بسیجی و مردمی بودن و اگه آتش بس میشد برمیگشتن سر خونه زندگیشون و این خلاء نیرو در مناطق جنگی، فرصتی به عراق برای تهاجم دوباره میداد.

4- حملات پی در پی ما و حتی نفوذ به داخل عراق باعث میشد اهرمی به دست بیاریم تا در صورت وقوع مذاکره، دستمون پر باشه و از موضع قدرت حرف بزنیم.

5- شهرهای آبادان و خرمشهر و سایر نقاط مرزی باید از برد توپخانه دشمن خارج میشد تا زمینه بازسازی شهرها و بازگشت 5/2 میلیون آواره به وطنشون فراهم بشه.

6- این احتمال وجود داشت که با فشار به صدام، مقدمات سرنگونی اون و نجات مردم عراق و ایران ازین حکومت تبهکار ایجاد بشه.

بنیان مرصوص

7- انقلاب اسلامی ایران به عنوان کانون و منادی اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله) و تنها سنگر پیکار با امپریالیسم و امید بخش مستضعفان جهان و نهضتهای آزادیبخش، باید مردونه و با همه توان در مقابل این تهاجم نظامی ایستادگی میکرد و با دادن درس سختی به متجاوزین و حامیان اونها و احقاق کامل حقوق ایران، رسم آزادگی و مقاومت تا پیروزی رو به ملتهای ستم کشیده جهان می آموخت.

پس چی شد که بعدا قطعنامه رو پذیرفتیم ؟

   دلایل بسیاری بود از جمله :
_ امکانات کشور در اثر محاصره شدید اقتصادی از طرف آمریکا و غرب تحلیل رفته بود.
_ کویت و عربستان سیل دلارهای نفتی خودشون رو به سمت عراق سرازیر کردن.
_ فرانسه در پی لغو ممنوعیت فروش سلاح به رژیم بعثی از سوی امریکا، هواپیماهای سوپر اتاندارد و میراژ 2000 به این کشور فرستاد.
_ روسها مدرنترین هواپیماهای دور پرواز و بلند پرواز خودشون رو به عراق ارسال کردن.
_ آمریکا با هدف قرار دادن سکوهای نفتی و هواپیمای مسافربری ایرباس و تهدید نفتکش های ایران، مستقیما وارد جنگ با ایران شد.
کشتار حلبچه_ آلمانیها دانش و مواد لازم برای ساخت سلاح شیمیایی رو در اختیار دشمن گذاشتن که به صورت وسیعی در مناطق مسکونی و جبهه ها استفاده شد و مجامع بین المللی با سکوت خودشون این جنایات رو تایید کردن.
     در نتیجه جنگ از حالت طبیعی خودش خارج و به یک نسل کشی گسترده و بدون هیچ ملاحظه حقوقی، اخلاقی و انسانی تبدیل شد و ما رو مجبور کرد علیرغم اینکه به خواسته های برحق خودمون نرسیده بودیم، قطعنامه 598 رو که نسبت به قطعنامه های قبلی به منافع ملی ما نزدیک تر بود بپذیریم.


نوشته شده   توسط مسعود شنبه 88/3/2 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
آرشیو سوالات
[عناوین آرشیوشده]