http://mehrabane.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

15_ یاری نکردن مظلوم

دنیوی : خداوند در دنیا و آخرت او را به خودش واگذار میکند و ذلیلش مینماید، سبب آمدن بلاست، مجبور به یاری کسی میشود که در آن یاری هیچ اجر و ثوابی نبرده بلکه برایش وبال و گناه خواهد بود.
اخروی : خداوند بر او در قبرش ماری بزرگ از مارهای دوزخ مسلط میفرماید که او را میگزد و تا قیامت به این عذاب گرفتار خواهد بود هر چند آمرزیده شده باشد، تازیانه عذاب الهی بر او خواهند زد.
(
از آثار رسیدن به داد مظلوم: خداوند 10 حسنه برایش بنویسد و 10 درجه مقامش را بالا برد و ثواب آزاد کردن 10 بنده به او بدهد و 10 سختی و رنج را از او بر طرف نمایدو 10 شفاعت مقبول برای روز قیامت او ذخیره کند، برای روز قیامت وترس و هول آن 72 رحمت برایش ذخیره میگردد)

16_ نپرداختن واجبات مالی

دنیوی : زمین برکات خود را شامل زراعت و میوه جات و معادن دریغ میکند، با ظهور امام زمان از جمله افرادیست که گردن زده میشود.
اخروی : به دین یهودیت یا نصرانیت میمیرد، از قبرش برانگیخته میشود در حالیکه دستانش به گردنش گره خورده و توانایی برداشتن چیزی را ندارد و به همراه او فرشتگانی هستند که سخت او را سرزنش میکنند، خداوند در قیامت، آن زکات را به صورت اژدهایی از آتش طوق گردنش میسازد که او را بگزد و گوشت او را بخورد تا خداوند از حساب فارغ شود.
(
از آثار پرداخت زکات : موجب افزایش مال میشود، صفت رذیله بخل را ریشه کن میکند)

خیر و شر

17_ تهمت

دنیوی : ایمان را در دل ضایع میکند.
اخروی : خداوند در قیامت او را در طینت خبال( چرکابه ای که از عورت زناکاران خارج میشود) بر میانگیزد و نگاه میدارد تا از عهده اثبات تهمتی که زده بر آید.

18_ همجنس بازی ( لواط و مساحقه)

دنیوی : نمیرد تا دیگران را به انجام این عمل با خود دعوت کند، خواهر و مادر و دختر مفعول بر لواط کننده حرام ابدی خواهند شد.
اخروی : لواط کننده در قبرش بیش از 3 روز نمیماند و زمین او را فرو میبرد، در حال جنابت وارد محشر میشود، خداوند هیچ اعتنایی بر ایشان نمیکند، مفعول بر فرش بهشتی نخواهد نشست، در قیامت زنان مساحقه کننده را میاورند در حالیکه لباسهای آتشین در تن و نقابهایی از آتش بر چهره و زیر جامه هایی از آتش بر اندام ایشان پوشانیده شده و در اندرونشان تا گلوگاه، عمودهای آتشین فرو میکنند و آنگاه آنانرا به جهنم می اندازند.
(
برخی آثار عفت، ذیل مبحث زنا ذکر گردید)

جهنم

19_ عاق والدین

دنیوی : خداوند نمازش را نمی پذیرد ، دچار فقر و ذلت و بی آبرویی و کاهش عمر میشود.
اخروی : در قیامت خداوند با او سخن نمیگوید و نظر رحمت بر او نمی افکند، هرگز داخل بهشت نخواهد شد.
(
از آثار نیکی بوالدین : بر روزی می افزاید، عمر و محبوبیت انسان را زیاد میکند، کفاره گناهان است، ملائکه برای چنین فردی دعا میکنند، در بهشت فقط یک درجه از انبیاء پایین تر است)
ادامه دارد .....


نوشته شده   توسط مسعود پنج شنبه 86/6/22 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
آرشیو سوالات
[عناوین آرشیوشده]