• وبلاگ : دسته كليد
  • يادداشت : فلسفه لباس روحانيت
  • نظرات : 1 خصوصي ، 26 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    " تا اينکه کت و شلوار سوغات فرنگ به مملکت ما رسيد " اين لباس هم چندان ايراني نيست و سوغات عربه!
    "صرف پوشيدن اين لباس شايد منزلت خاصي براي آدم ايجاد نکنه" اتفاقا امروزه در مملکت ما، اين لباس جاه و منزلت ايجاد ميکنه و شده کليد براي ورود به خيلي مکان ها! (مستند عرض مي کنم)
    "شما حساب کنين اگه يه انسان وارسته اي که مظهر علم و تقوي و ارزشهاي دينيه و چهره و رفتارش آدم رو به ياد خدا و آخرت ميندازه و به معناي واقعي کلمه حجتي براي اسلامه، بياد و لباس رسول الله و امام زمان رو هم بپوشه" شما هم حساب کنيد اگه يک انسان (که چه عرض کنم...) نااهل بياد در لباس اما زمان و پيغمبر... چه اتفاقي ميافته؟
    "جايگاه صنفي خيلي از مشاغل ايجاب ميکنه که در ظاهر متمايز و توي چشم باشن " اولا جامعه بايد در چشم علما باشه و نه علما در چشم جامعه! ثانيا علم و علم محوري يک صنف و کسب و کار مثل آخوندي نيست!
    "هستن کساني که خودسازي نکردن و با پوشيدن لباس ازين موقعيت سوء استفاده ميکنن و يا ناخود آگاه موجب بدبيني مردم ميشن اما خب حساب اين عده اندک از بقيه جداست. نقل شده که خدمت مرحوم آيت الله بروجردي عرض کردند: آقا ! يه طلبه اي دزدي کرده. ايشون فرمود: نگيد يه طلبه دزدي کرده، بگيد يه دزدي اومده طلبه شده!" در هر صورت اين لباس و اين حوزه تاثيري بر اين دزد يا طلبه نگذاشته!!! البته ماشالله اين روزها زياد ي بينيم!
    پاسخ

    از اينکه جوانان کم سن و سال هم خواننده مطالب وبلاگ هستند خوشحالم اما پاسخ شما: 1) کجاي مطلب اشاره به ريشه ايراني اين لباس داشت؟ عرض کردم کت و شلوار به مذاق "مردم به شدت با حياي" آن روز خصوصا روحانيت خوش نيامد 2) منظورتون از "خيلي مکانها" دقيقا کجاست؟ کجاست که کليد ورودش لباس است و ما بي خبريم؟ قصرهاي مجلل ما در جنوب فرانسه! يا مرده شور خانه بهشت زهرا؟ 3) پاسخ اينکه "اگه نااهلي لباس بپوشه چه اتفاقي ميفته؟" در دوران اصلاحات براي همه روشن شد 4)اينکه برخي قشرها مثل پليس و کارگر و روحاني به جهت سهولت دسترسي مردم به اونها بهتره لباس فرم معيني داشته باشند، خيلي غير قابل درکه؟ 5) در زمان پيامبر هم بسياري افراد بودند که لباس و محضر پيامبر در اونها تاثيري نذاشت. آيا ايراد از پيامبر بود؟ بهتر نيست قبل از سخن کمي تامل کنيم و بار مسووليت خود را سنگين تر نسازيم؟