• وبلاگ : دسته كليد
  • يادداشت : سهميه جانبازي
  • نظرات : 2 خصوصي ، 21 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + احمد 


    سلام

    تا حدودي با حرفاتون موافقم ، ببينيد کسايي که رفتند جبهه و جنگيدند و از خودشون و خانوادشون گذشتند شهيد و اسير و جانباز شدند حسابشون جداست . اونها قهرماناي ملي ما هستند و هميشه ما مديونشون هستيم . از لحاظ مالي دولت بايد به خانواده هاشون و خودشون کمک کنه .از لحاظ خدماتي هم بايد هزينه هاي درمانيشونو دولت پرداخت کنه که اينها رو دولت انجام داده و ميده . اما در زمينه هاي ديگه کاملا با شما مخالفم مثلا کنکور يا گزينش استخدامي و ...

    کنکور مسابقه ايه که بايد شرکت کننده واجد شرايط علمي باشه تا بتونه در زمينه علمي باعث رشد علمي کشور بشه نه اينکه يه بخشي از کمبود علميشو سهميه جبران کنه . همينطور در زمينه کار . اينا مصاديق ظلمه دوست طلبه گرامي .

    پاسخ

    با سلام. بنده هم با فرمايشات شما تا حدودي موافقم. کساني که به جبهه رفته اند گذشته از فرصتهاي اقتصادي و شغلي، فرصتهاي تحصيلي رو هم از دست داده اند و سهميه يعني ايجاد امکان دوباره براي تحصيل در سطوح عاليه. نميشه اين افراد رو با سايرين که فرصت کافي براي ايجاد آمادگي تحصيلي داشتند مقايسه کرد. ظرفيت کنکور هم (همونطور که قبلا گفتم) "مازاد" بر ظرفيت عادي دانشگاه بود نه "جايگزين" ظرفيت عادي. اينو دقت بفرماييد.