http://mehrabane.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
20 _ موسیقی مطرب

دنیوی : نفاق را در دل میرویاند، حیا و غیرت را از بین می برد، ملائکه به چنین خانه هایی وارد نمی شوند و دعای اهل آن خانه مستجاب نمی شود و برکت از آنها برداشته خواهد شد.
اخروی :
کور و کر و گنگ و با روی سیاه محشور میشود و به دستش طنبوری از آتش است و بالای سرش هفتاد هزار ملکه عذاب اند که به دست هر کدام، عمودی از آتش بوده و بر سرو صورتش می زنند.

21 _ پیمان شکنی

دنیوی : از صفات منافقان و از موجبات فسق است، از جمله گناهانی است که عقوبتش زود میرسد، خداوند دشمن را برآنها مسلط میگرداند.

22 _ کم فروشی

دنیوی : از موجبات محرومیت از نباتات و ظهور قحطی است، برکت از روزی اش می رود، خدا او را به خودش واگذار میکند.
اخروی : با یهود محشور میشود، جایگاهش در چاه ویل جهنم است، در میان دو کوه آتش قرار میگیرد و به او گفته میشود " این کوهها را وزن کن".

23 _ ربا ( نزول )

دنیوی : دین شخص را از بین میبرد، همیشه مورد لعنت خدا و ملائکه است، از موجبات ابتلا به زلزله و فرو رفتن در زمین می باشد.
اخروی : مثل جن زده ها محشور میشود، گناهش از هفتاد بار زنای با محارم بیشتر است، خداوند شکمش را به مقدار آنچه از ربا خورده پر از آتش می کند، در جهنم، مخلد( جاودانه ) خواهد بود.
(
از آثار قرض الحسنه : ثواب آن از صدقه بیشتر است، بابت هر روزی که پولش بدون سود نزد بدهکار است ثواب صدقه دادن کل آن مال برایش نوشته میشود)

24 _ نا امیدی از رحمت خدا

در یک کلام : از تمامی گناهانی که انسان مرتکب شده باشد بدتر است.
( اینو مخصوصا آخر آوردم که یه وقت با دیدن آثار و تبعات گناهان فکر نکنید دیگه راه برگشتی وجود نداره.گناهان ما هر چقدر هم زیاد و کمر شکن باشه، از رحمت و مغفرت خدا بزرگتر نیست."
قل یا عبادی الذین اسرفوا علی انفسهم لاتقنطوا من رحمةالله ان الله یغفر الذنوب جمیعا...بگو : ای بندگان من که _ با ارتکاب معصیت _ در حق خود افراط کردید، از رحمت خدا نا امید نشوید که خداوند همه گناهان را میامرزد...."درب توبه همیشه بازه.التماس دعا)


نوشته شده   توسط مسعود پنج شنبه 86/6/22 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
آرشیو سوالات
[عناوین آرشیوشده]