http://mehrabane.ir
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بسم الله الرحمن الرحیم
سلام عزیزان . سوال پنجم

ریشه اسراییل به کجا بر میگرده ؟

در لغت عبری، اسر به معنی بنده و ایل به معنی خداست و عبارت اسراییل ( که در اصل لقب حضرت یعقوب علیه السلام است ) یه چیزی مثل عبدالله یا بنده خدا میشه و یهود از جهت انتساب خودشون به حضرت یعقوب این اسم رو برگزیدن.

* حالا خدا وکیلی فلسطین از اول تاریخ مال یهودیا بوده یا نه؟ایران باستان
اولا توی روابط بین الملل، حقوق و جغرافیای تاریخی هیچ ارزشی نداره (مخصوصا بعد از ایجاد سازمان ملل و تعیین رسمی مرز کشورها). اگه این طوری بود ما هم باید ادعا میکردیم افغانستان و پاکستان و تاجیکستان و ... مال ماست. یا مثلا اسپانیا میگفت آمریکا رو ما کشف کردیم و سالها در اونجا حکومت کردیم پس مال ماست.

ثانیا به فرض که بخواهیم تاریخ ملل رو ملاک قرار بدیم باید گفت 4 هزار سال پیش یه سری از قبایل سامی کنعانی از عربستان وارد فلسطین شدن و خونه زندگی به هم زدن و اسم اونجا رو هم گذاشتن ارض کنعان. یعنی زمانی که اصلا یهودیت وجود نداشت چه برسه به اینکه بخواد زادگاهشون باشه. حتی حدود 2 هزار سال پیش که یهود به مدت کوتاهی در فلسطین حاکمیت کرد، هیچ وقت نتونست تمام محدوده اسراییل فعلی رو تا ساحل مدیترانه اشغال کنه.
بعد از انقراض یهودیا هم دوباره فلسطین محل سکونت اعراب بود تا زمان جنگ جهانی اول که امپراطور عثمانی شکست خورد و فلسطین شدما یملک انگلیس.

سه عامل باعث شد اسراییل بوجود بیاد :

الف_ پافشاری و اعمال نفوذ کله گنده های یهود و صهیونیسم که اتفاقا مراکز ثروت هم دستشون بود

ب_ آمادگی حکومتهای غرب و شرق برای نجات ملت خودشون از شر یهودیا و مزاحمتهای سیاسی و اقتصادیشون ( چون یهودی جماعت هر جا باشه اقتصاد اونجا رو قبضه میکنه)

ج_ کاشتن این غده سرطانی تو قلب ممالک اسلامی برای اینکه نکنه دوباره این مسلمونا متحد بشن و یه قدرتی مثل امپراطور عثمانی درست کنن

خلاصه ... دولت وقت فلسطین با حمایت مستقیم انگلیس و با وعده های سر خرمن مردم رو فریب داد و زمینهاشون رو خرید داد دست این حضرات و فلسطینیها رو هم آواره کرد.
ازون ور سازمان ملل در سال 1948 قطعنامه 181 رو داد بیرون که طی اون بدون هیچ دلیل و سندی ، 57% ازخاک فلسطین به نام یهود سند خورد در حالیکه تا قبل از اون، کل جمعیت یهود فقط 15 % از مردم فلسطین رو تشکیل میدادن و تنها 5 % از خاک فلسطین رو در اختیار داشتن! یهود هم با فرصت به دست اومده دولت تشکیل داد و این دولت نامشروع هم تصرف بقیه املاک مردم رو قانونی! کرد

فلسطین

و این مصیبت تا به امروز دامن گیر عالم اسلام و بلکه بشریته
به امید ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف


نوشته شده   توسط مسعود سه شنبه 87/10/10 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
آرشیو سوالات
[عناوین آرشیوشده]